De Nederlandse vertaling van dit artikel is van DeepL Translate, deze kan onnauwkeurig, onvolledig en waarschijnlijk met enkele fouten zijn! Maar veel beter dan Google Translate

7.4.7. Poly filter

Foto van auteur

Auteur : David Bogert

Gepubliceerd :

Tijd om te lezen :
1 minuut
Moeilijkheidsgraad : Niveau 7

Samenvatting :

Poly-Filter is een extreem duur ($45 voor een stuk van een vierkante meter!) vezelig padmateriaal dat vaak wordt gebruikt in filters. Sommige kwekers voegen dit toe aan de zakken met vissen, zogenaamd om verontreinigingen te absorberen of te adsorberen. Het zou "Schadelijke organische stoffen, giftige ammoniak en nitriet, zware metalen, alle vormen van fosfaat, medicijnen na behandeling" verwijderen. ... Lees meer

Poly-Filter is een extreem duur ($45 voor een stuk van een vierkante meter!) vezelachtig padmateriaal dat vaak wordt gebruikt in filters. Sommige kwekers voegen dit toe aan de zakken met vissen, zogenaamd om verontreinigingen te absorberen of te adsorberen. Het zou "Schadelijke organische stoffen, giftige ammoniak en nitriet, zware metalen, alle vormen van fosfaat, medicijnen na behandeling".

Dit is weer zo'n "gepatenteerd" product dat ontstond toen het patentbureau niet meer eiste dat patenten ook echt werkten. Als je het patent leest is het pure "pseudo-wetenschappelijke bedwelming".

Dit materiaal is eigenlijk wegwerpbare babyluiers volgens de chemie in het patent. Het absorbeert alleen wat kleur uit het water als je kleur aan het water toevoegt. Het is gewoon nutteloos in een verzendzak of in een filter.

Als dit materiaal echt zou werken zoals wordt beweerd, dan zou het op grote schaal worden gebruikt in de voedingsmiddelen- en chemische verwerkingsindustrie. Actieve kool wordt in deze beide industrieën op grote schaal gebruikt om kleur en geuren te verwijderen. Het materiaal in dit product en het materiaal in luiers wordt niet gebruikt in de industrie. Dit komt omdat het niets doet.

Dit is waarschijnlijk het duurste filtermedium dat je kunt kopen. Dit is waarschijnlijk de reden waarom alle eigenaren van dierenwinkels video's maken om dit medium te promoten. Iedereen houdt van een artikel met een hoge winstmarge.