CIH cilinderkop demonteren

  1. Trek de bougie kabels los en verwijder de bougies.
  2. Demonteer het kleppendeksel samen met de pakking.
  3. Verdraai de motor zodat de 4 de cilinder in BDP staat in compressie slag, dit is als de rotor naar de kabelaansluiting van de 4 de bougie wijst.
  4. Controleer of de drie uitsparingen op de nokkenas boven de cilinderkop bouten zitten om ervoor te zorgen dat de cilinderkop bouten bereikbaar.
    cih nokkenas hapjes
  5. De motor mag nu niet meer verdraaid worden, in deze stand moet verder gewerkt worden.
  6. Draai de bouten van de tuimelaars ver genoeg los zodat alle kleppen gesloten zijn.
  7. Demonteer de kettingspanner in het distributie deksel
  8. Demonteer het deksel aan de voorkant van de cilinderkop en de kunststof drukbout.
  9. Verwijder de drie bouten van het nokkenas kettingwiel, het kettingwiel kan er nu afschoven worden en komt te rusten op de steun aan het onderblok.
  10. Verwijder altijd eerst de twee inbus bouten voorin de cilinderkop voordat dat je de kopbouten verwijdert, motoren voor 1970 hebben deze niet.
  11. Draai de cilinderkop bouten een hele slag los in tegenovergestelde volgorde van aandraaien om de spanning eraf te halen, draai daarna pas de bouten eruit.
  12. Meet de korte en lange cilinderkop bouten op, dezelfde lengtes moeten weer erin komen, de oude motoren hebben minder diepe draad in het onderblok.
  13. De cilinderkop kan nu gescheiden worden van het onderblok.
  14. Als de cilinderkop op het blok gekleefd zit, probeer dan niet met een schroevendraaier of iets dergelijks los te wrikken, tik met een kunststof hamer tegen de cilinderkop zodat de kleeft kracht gelost wordt.
  15. Zodra de cilinderkop is gedemonteerd wordt deze op een schone werkbank neergezet.
    Let op dat de bouten van de tuimelaars ver genoeg los zijn zodat alle kleppen gesloten zijn. Beste is daarom de cilinderkop op de koppakking zijde op twee blokken hout neer te leggen.
    cih cilinderblokken

Een reactie plaatsen

Spring naar werkbalk