Categorieën
Modellen

Manta GT/J

Opel Manta GT/J, het sportieve basis model voor de jonge rijder.

Op 1 augustus 1980 werd er weer een limited edition Manta geïntroduceerd, de GT / J coupé. De auto is ontworpen om de aantrekkingskracht van de Manta uit te breiden tot de jongere sector van de markt.
De chromen afwerking werd vervangen door een matzwarte afwerking, inclusief de raamomlijstingen en deurgrepen. Body lijsten werden verwijderd.
Een speciale stickerset, bestaande uit vijf zwarte strepen van de voorvleugel tot het achterste 1/4 glazen raam, droeg bij aan de sportieve look. Een GT / J-sticker op het voorpaneel en het kofferdeksel kwamen overeen met de strepen.
De voorspoiler was standaard. Als optie kon de motorkap matzwart zijn.
Het interieur was helemaal zwart met vinyl deurpads en stoelen in speciaal “Beehive” materiaal. Het dashboard cockpit had een toerenteller, oliedruk meter en voltmeter.
De GT / J had 185/70 banden op 4-spaaks 13 “rostyles, geschilderd in zilver en zwart. Verbeterde veren, schokdempers, versterkte stabilisatorstangen en een stuurwiel met hoge verhouding (18,6: 1) maakten het pakket compleet.
Het was verkrijgbaar in drie unieke kleuren voor de auto: Mandarijnrood, Briljant-oker (geel) en Dennengroen.

1 Augustus 1980 Introductie GT/J

1981 Productie stop standaard model, GT/J wordt goedkoopste model en verkrijgbaar in alle standaardkleuren.

Voorjaar 1982 ook met 1.8S motor leverbaar

Augustus 1983 GT/J wordt GT

Lees meer  : Opel Manta B modellen

 PKkWrpmNmrpmslagboringCCcompressie motor kgrpm maxBouwjaar
136044580096380073,47512978,2:135PDSI9566001/79
8/82
13S755558001013800-460073,47512979,2:1Varajet II9566002/80
8/87
 PKkWrpmNmrpmslagboringCCcompressie rpm maxBouwjaar
18S906654001433000-340079.584.817969,2:1Varajet II66004/82
9/87
motorcodePKkWrpmNmrpmslagboringCCcompressie rpm max
20S100745400153380069,89519799,0:1Varajet II6000

Door Joost Abrahams

Oprichter en beheerder MANTA Blog