Ombouw remmen voorkant Rekord E 2200 op Manta B

Remklauwen :
ATE alleen Rekord E 22E – Zuigerdiameter 52mm
Remschijven :
Remschijf Rekord E 2.2E 246 x 23 x 55.5 mm
Remschijf Rekord E 2.2E 246 x 23 x 55.5 mm
Remslangen :
Rekord E, Manta B2 (banjo aansluiting)
Velgen :
14inch en sommige 13inch licht metalen velgen.
ATS classic 7jx13inch ET3 heeft op het smalste punt nog zo’n 8 mm over.
Ombouw :
Alles past er zo op, behalve de Rekord E 22E naven passen niet op de astap. Stofkap bij de remklauwen stuk afslijpen of ombuigen.
Opmerkingen :
Deze rem combinatie remt steviger als de ATE en Delco geventileerde versie, omdat de remzuiger iets groter is.
De hoofdremcilinder kan ook gebruikt worden van een Rekord 22E, deze heeft net wat meer opbrengst, maar de standaard hoofdremcilinder bekrachtiger etc voldoen ook. Nadeel zijn de prijzen die voor tweede hans remklauwen wordt gevraagd, goedkoper is het dan om nieuwe klauwen te bestellen.
De Rekord E slangen zijn langer dan de Manta slangen, pas op met knel raken.

Foto’s afkomstig van Gerry

remklauw en schijf rekord E 2.2E

remklauw en schijf rekord E 2.2E

remklauw en schijf rekord E 2.2E

7 gedachten over “Ombouw remmen voorkant Rekord E 2200 op Manta B

  1. hallo,

    mooie site, prima uitleg.

    Hoe zit het met de schijf 246—23 Rekord E 22E.
    Past dat zo op de naaf van een manta b1
    hierboven staat ”behalve de Rekord E 22E naven passen niet op de astap”

    kunt u mij daar iets over uitleggen

  2. hallo,

    er staat de hoofdrem cilinder kan gebruikt worden van een 2.2E,
    maar heeft deze geen andere bout gaten?
    bijv. een kadett c 1.6s heeft een delco hoofdrem cilinder dacht ik,
    en die van een rekord is een ATE kan ik deze zo bevestigen op me rembekrachtiger of ook weer aanpast werk.

    ik hoor het graag dat mis ik in bovenstaande informatie.

    mvg,

Een reactie plaatsen

Spring naar werkbalk