Ombouw remmen voorkant Volvo 240/244 op Manta B

Dit artikel is gebaseerd op de beschrijving te vinden op Opel Tuners source.

Foto’s afkomstig van Maarten

Dit artikel is ook in het Russische te vinden op manta.decals.ru.

Remklauwen :
Volvo 240 244 4pots Girling voor geventileerde schijven – Zuigerdiameter 38mm
Remschijven :
Schijf Honda Prelude 262 x 21 x 51.2mm
Schijf Honda Prelude 262 x 21 x 51.2mm
Remslangen :
Manta B1, Manta A met beugeltje achter op klauw
Velgen :
13 of 14inch lichtmetaal
Ombouw :
Het naafgat in de schijf moet naar 73mm uitgedraaid worden en vier gaten boren van 10,6mm met een steek van 92mm.
Het pasvlak van de remklauwen moet 2mm afgevlakt worden zodat de remklauwen in lijn komen met de schijven.
Origineel is deze klauw met twee remslangen uitgevoerd, wil je er maar eentje per klauw dan kun je hiervoor een t-stuk gebruiken. Je kunt ook de remslang aansluiting in de klauw doorboren en 1 gat afdichten.
Stofkap bij de remklauwen stuk afslijpen en de opstaande rand eromheen.


Tekening remschijf aanpassen Honda prelude

11 gedachten over “Ombouw remmen voorkant Volvo 240/244 op Manta B

  1. In de beschrijving staat dat er 2 mm van de remschijf moet worden gehaald maar op de foto geeft de schuifmaat 4 mm aan . Wat is nu de juiste maat om verwarring te voorkomen ?
    Bvd Franckle

  2. De foto is fout. Was me nog niet opgevallen.

    Het hoort 2mm te zijn.

    Hier onder van http://www.opeltuners.com het originele bericht waar deze beschrijving is op gebaseerd.

    Bedankt voor je reactie.

    The height I wanted was 53mm , my GT had original 55mm disk height but because of the Volvo caliper’s slit for the disk being in a somewhat different position compared to the original caliper I ended up on 53mm. After unlimited trips to local parts shops and a few all-nighters on the net I eventually ended up with Honda disks. They are 262x21mm and a height of 51mm and have a 4 hole pattern for the wheel bolts. These disks are used on the Prelude 2.0i 16v 87-91. Honda used them on more cars but of this one I’ am sure. Well 51mm height instead of the needed 53 mm was not such a problem because the Volvo calipers are so thick and strong that it was no problem whatsoever to machine away 2 mm from the surface of the caliper where it will be connected to the car.

Een reactie plaatsen

Spring naar werkbalk