- Remklauwen :
- Omega A 3.0 24VOmega B 25TD 25E-24v 30E-24vOmega B na de 9de maand `90: 25E 26E 30E 30E-24v
Senator B 25E 26E 30E
Senator B na de 9de maand `90: 30E-24v
Merk : Girling of Lucas – Zuigerdiameter 57mm
- Remschijven :
- Remslangen :
- Monza/Senator
- Velgen :
- 16inch lichtmetaal
- Ombouw :
- Het naafgat in de schijf moet naar 73mm uitgedraaid worden en vier gaten boren van 10,6mm met een steek van 92mm. Twee gaten zullen overlappen.Ringen monteren van 2mm dik tussen astap en remklauw.Stofkap bij de remklauwen stuk afslijpen en de opstaande rand eromheen.
Op de stuur aanslagen plaatje van ongeveer 3mm lassen, de remklauw kan bij maximaal insturen de veer raken. Stuur uitslag kan per Manta verschillen, extra controle is nodig.
Lees ook het volgende topic op het opel forum over het aanlopen van de beugel en remschijf.
❓ Er staat geschreven: “De vaste beugel van de klauw moet ook pas gemaakt worden, anders raakt deze de hoed van de schijf.”
Dit begrijp ik niet, want de klauwen en schijven die je hier gebruikt horen immer bij elkaar. Zo zijn ze toch ook gemonteerd op de Omega waar ze vanaf komen. Anders zou het betekenen dat de klauwen bij montage aan een Manta-fusee dichter naar het hart zitten en de remblokken niet mooi gelijk aan de buitenkant van de schijf zitten.
Bij mijn LUCAS klauwen met Omega 296mm schijven was dit afslijpen in ieder geval niet nodig.
Bedankt voor de info. Ik heb het bericht aangepast, ben ook zo vrij geweest om van jou setup een foto te plaatsen.