i2800
In 1977 werd met de productie van de i2800 begonnen, tot 1979 zijn er 27 stuks gemaakt in Remshalden duitsland.
Meer over de i2800 op het duitse Manta B homepage en Mantakult i2800 het i2800 register is hier te vinden.
Manta Real
De Manta Real was op de GT/E gebaseerd, bij Irmscher kon je je auto laten ombouwen. Was leverbaar in 1981.
- 20E motor
- 4 bak
- Irmscher voorbumper
- Irmscher achterbumper
- Plaat tussen achterlichten
- Irmscher velgen 6jx14inch met 195/60 14inch banden
- Sport spiegels
Als opties beschikbaar:
- Irmscher velgen 6jx15inch met 195/50 15inch banden
- Spatbord verbreding
- Irmscher velgen 7jx15inch met 195/50 15inch of 205/50 15inch banden
- Sport schokdempers
- Geventileerde remschijven voorzijde
- Oliekoeler set
- Recaro stoelen
- Wind splitsers voor spatborden
- Manta Real stickers decor
Irmscher Manta Modelreihe
In 1984 kwam Irmscher met de i200, i240 serie en i300.
De i200 en i240 serie waren op de GT/E gebaseerd, de kleuren beschikbaar waren Polar White of Astro Silver. De Manta’s werden in Antwerpen op de productie lijn gemaakt en daarna naar Irmscher in Remshalden duitsland gebracht om afgemaakt te worden. Het Opel Sport interieur werd al bij de Opel fabriek gemonteerd.
De i200 en i240 ombouw was ook als kit leverbaar, alles kon geleverd worden behalve het Opel Sport interieur.
Voor de i300 werd als basis de Manta 400 gebruikt.
i200
Ongeveer 5000 stuks geproduceerd tussen 1984 en 1985. Waarvan er ongeveer 200 werden geleverd in Nederland via de Opel dealers, ongeveer 60 i200 begonnen met kenteken KP-??-??. Door een fout bij de RDW werd de GT/E als i200 op kenteken gezet, een echte i200 heeft interieur code 188 op het type plaat staan.
De standaard 20E motor werd bij Irmscher getuned, op bestelling was de motor nog verder te tunen.
- 1979CC injectie motor motorcode 20iE
- 125pk bij 5900rpm, 163Nm bij 4700rpm
- High Lift nokkenas, versterkte klepveren en vaste stoters
- Sport stroomverdeler (herkenbaar aan de Irmscher sticker)
- Recaro stoelen met Opel Sport bekleding
- Irmscher lederen 4 spaaks stuurwiel (optie)
- i200 stickers
- Rothmans Sport Striping Kit (gratis optie)
- Ronal licht metalen velgen (andere velgen beschikbaar als optie – Revolutions RFX en BBS)
- Dubbele koplampen (optie) (verschillend als GT/E modelen, de lampen zaten in een staal frame)
- Manta 400 achter spoiler – (dunner dan de Exclusive 3 delige spoiler)
- Groen getind glas
- Klap raampjes achter
- Zijskirts in wagen kleur
- Irmscher RVS sportuitlaat (Enkele of dubbele einddemper Irmscher logo)
i240
Ongeveer 650 stuks geproduceerd tussen 1984 en 1985.
De standaard 20E motor werd bij Irmscher getuned, op bestelling was de motor nog verder te tunen.
- 2396CC injectie motor motorcode 24iE
- 136pk bij 5000rpm, 206Nm bij 4100rpm
- Irmscher stroker 85mm krukas
- Irmscher zuigers en drijfstangen
- High Lift nokkenas, versterkte klepveren en vaste stoters
- Sport stroomverdeler (herkenbaar aan de Irmscher sticker)
- Irmscher geventileerde remschijven voorzijde
- Recaro stoelen met Opel Sport bekleding
- Irmscher lederen 4 spaaks stuurwiel (optie)
- i240 stickers
- Irmscher Road body kit (was ook leverbaar zonder)
- Velgen Irmscher avant 7×15″
- Dubbele koplampen (optie) (verschillend als GT/E modelen, de lampen zaten in een staal frame)
- Manta 400 achter spoiler – (dunner dan de Exclusive 3 delige spoiler)
- Groen getind glas
- Klap raampjes achter
- Zijskirts in wagen kleur
- Irmscher RVS sportuitlaat
i240 dakar
De i240 was beschikbaar in Zwitserland als de i240 dakar. Alleen de wind splitsers op de voor spatborden zaten er standaard extra op.
i240c
De i240 was ook met de Manta 400 body kit beschikbaar, het onderstel had dan de Irmscher 5 gaats ombouw. Ongeveer 27 exemplaren werden er gebouwd.
i300
Ongeveer 10-27 geproduceerd tussen 1984 en 1985.
Irmscher had enkele onafgewerkte Manta 400 carrosserieën, die een andere ophanging hadden die meer geschikt was voor een zwaarder onderstel en het idee van de i300 was geboren.
- 2969CC 30E injectie motor uit Monza Senator
- 177pk bij 6000rpm, 232Nm bij 4000rpm
- High Lift nokkenas, versterkte klepveren en vaste stoters
- Sport stroomverdeler (herkenbaar aan de Irmscher sticker)
- Getrag 256 uit Monza Senator
- Sper differentieel 3,18 achteras verhouding
- Aangepast onderstel tbv de 6 cylinder
- Manta 400 remsysteem
- Recaro stoelen met Opel Sport bekleding
- Irmscher lederen 4 spaaks stuurwiel (optie)
- i300 stickers
- Dubbele koplampen
- Irmscher Road body kit (optie)
- Irmscher Manta 400 body kit (optie)
- Manta 400 achter spoiler – (dunner dan de Exclusive 3 delige spoiler)
- Groen getind glas
- Klap raampjes achter
- Zijskirts in wagen kleur
- Irmscher RVS sportuitlaat
Manta GSI Exclusiv
In april 1985 komt Irmscher met de Exclusiv, een standaard GSI werd omgebouwd bij Irmscher, deze Manta was te bestellen bij de Opel dealer.
- Dubbele koplampen (verschillend als GT/E modelen, de lampen zaten in een staal frame)
- Exclusiv 3 delige achterspoiler (dikker dan de M400 spoiler)
- Achterbumper met eronder kenteken plaat
- Plaat tussen achterlichten
- Speciaal recaro interieur
- Groen getind glas
- Klap raampjes achter
- Irmscher lederen 4 spaaks stuurwiel
- Kleuren beschikbaar : Monaco – Blau, Polarweiß, Karmin – Rot und Dakar – Gold
- De Ronal velgen waren anthrazit met een zilveren rand
Vanaf modeljaar 1987 werd de Exclusiv door Opel zelf in Antwerpen gebouwd. De dubbele koplampen waren anders de houders werden zelf door Opel gemaakt en waren van kunststof. De Manta was in meer dan de vier kleuren beschikbaar als Irmscher ze in leverden. In 1988 was de motor met katalystor beschikbaar en grote achterbumper.