Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.
De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Hallo ik hoop dat dit bericht bij Joost Abrahams komt die het eerste bericht hier plaatste.
Joost ik rij met een opel Omega 2.2 liter met ABS remklauwen voertuig is van jaartal 2002 als ik juist ben
ik heb al mijn ganse leven met Omega gereden van Opel, en zo heb ik er ook eentje gehad in de Diamant uitvoering uit de A reeks. Die hadden van die mooie spaakvelgen eronder. Nu heb ik de velgen van de A en wil ze plaatsen onder de nieuwe Omega en daar wringt net het schoentje.
De remklauwen vooraan zijn net ietsje te groot om het wiel nog vrijloop te geven met de spaakvelgen.
Hij gaat er wel op maar dan zit hij ook echt muurvast.
Achteraan is het geen probleem want die klauwen zijn minder groot.
Ik heb begrepen dat de remklauw bepaald wordt door de kracht van de motor en het gewicht van de wagen.
Toch wil ik per se die velgen kunnen gebruiken. Ze werden immers al netjes omgelakt en zien er als nieuw uit.
Mijn idee is om aan de klauwen wat bij te vijlen want het gaat echt om enkele millimeters denk ik.
Maar bandenboer was daar niet zo happig op
Wat is jouw idee of suggestie rond dit probleem ?
Graag een reply terug
Dank je wel
Dominique Janssens
Misschien dat spoorverbreders passen, een stuk van de remklauw afhalen is niet zo goed idee.
hallo joost
alvast bedankt voor je bericht, maar ik ben in Belgie woonachtig en ik heb eens even spoorverbreders gegoogled enerzijds denk ik dat dit inderdaad zou kunnen werken, anderzijds zijn die dingen niet toegelaten in belgie en kan je er op de keuring een rode kaart voor krijgen, nu gezien ik met die velgen nooit naar de keuring zou gaan zou dat op zich nog geen ramp zijn denk ik, maar men heeft het er ook over dat spoorverbreders problemen zouden geven met het rijgedrag van de wagen, en dat rijgedrag is al niet zo denderend … het is de eerste omega die ik heb die so hobbelig en onvast stuurt ondanks nieuwe ophangrubbers en driehoeken vooraan origineel van opel,
dus blijft nog enkel de vraag waarom is het niet zo’n goed idee om wat van de klauw af te slissen ? welke risico’s loop ik dan ?
groeten en nogmaals sorry voor de tweede storing,
dominique
Ik denk als je een stuk van de remklauw afslijpt dat je dan geen rode kaart krijgt, maar de auto wordt ingenomen…. De remklauw zou kunnen breken.
okeeeee begrepen…. daar had ik nog niet aan gedacht natuurlijk,
het gaat natuurlijk wel om luttele mm’s dat dat onding van een remklauw te breed is he
maar goed ik neem het in gedachte en bekijk het met mensen die spoorverbreders aanbieden dan maar he
groeten en alvast hartelijk dank voor je reactie
dominique
Als je er stukje afslijpt hou er dan rekening mee, dat met nieuwe remblokken en/of schijven de boel weer verder naar buiten komt.
Misschien kan de velg wat uitgedraaid geworden.
Succes ermee.
Okee ik ga alles eens mooi op een rijtje zetten voor ik aan iets begin dus
in ieder geval hartelijk bedankt en een fijn weekend toegewenst
Dominique