- Remklauwen :
- Kadett E GSI, Calibra 8v, Omega/Vectra A Zuigerdiameter 52mm
(54mm voor de zwaardere Omega en Vectra’s) - Remschijven :
- Remslangen :
- Manta B2 (banjo aansluiting, lengte ca. 420mm)
- Velgen :
- 14inch lichtmetaal
- Ombouw met Kadett schijf :
- Tussen de schijf en naaf moet een vulring komen. Zie Opel Rear Power Team voor deze ombouw.
De Kadett GSI remschijf heeft als voordeel dat deze in sport uitvoering leverbaar is, de vulring is te koop via Epytec. - Ombouw met Omega schijf :
- Een Omega A schijf 256×24 is ook te gebruiken, de hoed is hoger dus er hoeft geen vulring tussen. Alleen deze schijf moet aangepast worden.
- Het naafgat in de schijf moet naar 73mm uitgedraaid worden en vier gaten boren van10,6mm met een steek van 92mm.
- Er zijn vul ringen nodig van ongeveer 2mm dik tussen remklauw en fusee om de remklauw op de schijf te centreren.
- Stofkap bij de remklauwen stuk afslijpen of ombuigen, opstaande rand eraf slijpen.
- Op de stuur aanslagen plaatje van ongeveer 3mm lassen, de remklauw kan bij maximaal insturen de veer raken. Stuur uitslag kan per Manta verschillen, extra controle is nodig.
- Opmerkingen :
- Goed remsysteem, maar wel wat meer aanpaswerk. Groot voordeel is wel dat er sportschijven en remblokken verkrijgbaar zijn.
Je kan ook de Rekord E 22E remschijven gebruiken deze zijn wel wat kleiner in diameter.
heb hier een soorgelijke setup waarvan de schijf aan de buitenzijde ( omtrekrand) aanloopt binnenin de klauw.
schijf omega A 258 mm x 24
klauwen zouden van een calibra komen.
iemand hier een sugggetie?
Heb je de vulringen gebruikt tussen de klauwen en astap?
nou staat er in de tekst 14 inch velgen geschikt maar ats classic passen sws ook in 13inch afhankelijk van de et waardes van de velg mischien mvg. de vries
Dacht dat 13inch ats niet paste?
zal nog wel eens een foto uploaden is op een lose fussee met 13 inch ats clasic et01
heb het probleem al eerder gevonden, maargoed, toch even melden,
aangezien de montage veer aan de klauw ontbrak, liep deze aan.
vulring is bij mijn set niet van toepassing
enkel 2xeen ringetje m12 tussen de klauw en naaf, en hops.
De uitleg boven aan de pagina is voor Kadett of Omega schijf, de Kadett schijf is te laag, de Omega schijf te hoog, voor beide wordt een oplossing geboden.
wat voor remslangen gebruiken jullie want die van mij komen tussen de veer omdat de banjobout op de zuiger zit en niet aan de kopsekant zoals orginele klauwen