Ombouw remmen voorkant Kadett E GSI op Manta B

Remklauwen :
Kadett E GSI, Calibra 8v, Omega/Vectra A Zuigerdiameter 52mm
(54mm voor de zwaardere Omega en Vectra’s)
Remschijven :
Remschijf Kadett GSI 256 x 24 x 41mm

Remschijf Omega 24i 256 x 24 x 58.35mm
Remslangen :
Manta B2 (banjo aansluiting, lengte ca. 420mm)
Velgen :
14inch lichtmetaal
Ombouw met Kadett schijf :
Ombouw met Omega schijf :
Een Omega A schijf 256×24 is ook te gebruiken, de hoed is hoger dus er hoeft geen vulring tussen. Alleen deze schijf moet aangepast worden.
Het naafgat in de schijf moet naar 73mm uitgedraaid worden en vier gaten boren van10,6mm met een steek van 92mm.
Er zijn vul ringen nodig van ongeveer 2mm dik tussen remklauw en fusee om de remklauw op de schijf te centreren.
Stofkap bij de remklauwen stuk afslijpen of ombuigen, opstaande rand eraf slijpen.
Op de stuur aanslagen plaatje van ongeveer 3mm lassen, de remklauw kan bij maximaal insturen de veer raken. Stuur uitslag kan per Manta verschillen, extra controle is nodig.
Opmerkingen :
Goed remsysteem, maar wel wat meer aanpaswerk. Groot voordeel is wel dat er sportschijven en remblokken verkrijgbaar zijn.
Je kan ook de Rekord E 22E remschijven gebruiken deze zijn wel wat kleiner in diameter.
remklauwen en schijven kadett GSISportschijven kadett GSI

 

remschijf omega A 2400
tekening schijf aanpassen Omega 2400

8 gedachten over “Ombouw remmen voorkant Kadett E GSI op Manta B”

  1. heb hier een soorgelijke setup waarvan de schijf aan de buitenzijde ( omtrekrand) aanloopt binnenin de klauw.

    schijf omega A 258 mm x 24
    klauwen zouden van een calibra komen.

    iemand hier een sugggetie?

  2. heb het probleem al eerder gevonden, maargoed, toch even melden,

    aangezien de montage veer aan de klauw ontbrak, liep deze aan.

    vulring is bij mijn set niet van toepassing

    enkel 2xeen ringetje m12 tussen de klauw en naaf, en hops.

Plaats een reactie