Slijtage en vuil van het overdruk ventiel zijn vaak de oorzaak van een lage oliedruk, de onderdelen zijn los te demonteren.
-
De motoren voor ?1970 hebben de overdruk ventiel in de zijkant van het distributie deksel onder de ketting spanner zitten.
-
De stalen kogel dicht vaak niet meer goed af in het distributie deksel, dit is vaak op te lossen door de kogel met behulp van een doorslag een tikje in het distributie deksel te geven. Het deksel van de oliepomp is vlak.
-
Het oliepomp deksel na 1970? heeft een overdruk ventiel met een nylon klepje, dit klepje slijt naar verloop van tijd en sluit dan niet meer goed af, wat een lage oliedruk zal geven.
-
Onder het oliefilter bevindt zich de omloopklep mocht het filter verstopt zijn, deze controleren op vuil.
-
Controleer de oliepomp tandwielen op slijtage.
-
Maak de onderdelen goed schoon voordat je ze terug plaatst.
-
Zet de plug vast met 40 Nm.